Test Coopera

Sprawdź swoje możliwości !

  • 12 minutowy test na bieżni lekkoatletycznej
  • Wyjdź ze swojej strefy komfortu !

I. WIOSENNY TEST COOPERA

Zapraszamy w dn. 30 marca 2019r. na I. Wiosenny Test Coopera ! Jest to inicjatywa organizowana przez Stowarzyszenie Sportowe „Aktywna Pszczyna” oraz Biegam Bo Lubię Czechowice-Dziedzice. Inicjatywa ma na celu propagowanie aktywności fizycznej, jako najprostszej formy ruchu. Wszelkie niezbędne informacje, znajdziecie pod poniższymi linkami:

Czym jest test Coopera ?

Jest to Próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania sprawności fizycznej przede wszystkim sportowców. Celem Testu jest określenie maksymalnej wydolności tlenowej (tzw. pułap tlenowy V02max), która jest wyznacznikiem kondycji fizycznej. Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci określa się na podstawie pokonanego dystansu.

Test Coopera to jedna z prób wysiłkowych, która pomoże Wam określić swoją formę !

Jak się przygotować do testu ?

Po pierwsze należy dobrze się rozgrzać, przygotowując organizm do wzmożonego wysiłku. Do testu powinno się przystępować maksymalnie skoncentrowanym i zmotywowanym. Na wyznaczony sygnał zacznij bieg. Pamiętaj, by na początku nie narzucić zbyt dużego tempa, ponieważ 12 minut szybkiego biegu to naprawdę duży wysiłek. Warto utrzymywać cały czas takie samo tempo, a dopiero w końcówce przyspieszyć. Jeśli podczas testu nagle opadniesz z sił – możesz chwilę odpocząć, jednak zrób to maszerując.
Staraj się dać z siebie jak najwięcej, tak żeby po teście czuć duże zmęczenie – wówczas wynik testu będzie maksymalnie zbliżony do Twojej rzeczywistej wydolności. Po upływie 12 minut od rozpoczęcia biegu, na sygnał sędziego zatrzymaj się i czekaj na sędziego, który dokona pomiaru pokonanego przez Ciebie dystansu.

Wyniki

Sprawdź w poniższej tabeli jak Ci poszło: